SLOpng     ENpng     ITpng     GERpng

PLEZANJE

Ugodna lega v zavetrju ter mile zime omogočajo plezanje v stenah od septembra do junija, v poletnih mesecih pa se raje odpravite kam v visokogorje, saj zna biti v stenah, obrnjenih proti jugu, pošteno vroče. Prepadne stene pod Kraškim robom nudijo opremljene smeri različnih težavnosti v več plezališčih na obeh straneh meje.

Mišja peč

Njeno previsno steno lahko občudujete z našega dvorišča, najlepša pa je ob sončnem zahodu, ko zažari v številnih odtenkih oranžne barve. V njej so opremljene predvsem zahtevne smeri: »Za staro kolo in majhnega psa« (8c+) je dolgo spadala med najtežje smeri na svetu. Dostop do stene je enostaven in udoben. Mimo naše hiše nadaljujte peš navkreber in desno kakih 50 metrov, nato pa na križišču zavijete levo: asfalt se kmalu konča in udobna makadamska pot med oljčniki vas v 10 minutah prijetne hoje pripelje do odcepa steze proti plezališču.

Osp

Priporočamo vam, da se do plezališča v veličastni steni izza strnjenega dela vasi odpravite kar peš, saj se Osp nahaja v neposredni
bližini Gabrovice. S tem se boste izognili težavam s parkiranjem. Do tam se lahko odpravite po glavni cesti, ki iz Gabrovice pelje proti Ospu in naprej proti Italiji. Izberete lahko tudi slikovitejšo in hitrejšo varianto, ki vas do Ospa pripelje mimo Mišje peči. Do Ospa približno 15 minut.

Črni Kal

Plezališče, v katerem se nahajajo tudi manj zahtevne in krajše smeri, se nahaja v stenah Kraškega roba nad vasjo. Primerno za
družine z otroki. Dostop: z avtomobilom po regionalni cesti mimo Črnega Kala do odcepa za Podgorje, nato desno do odcepa za Črnotiče in po makadamu do parkirišča nad kamnolomom (do tam približno 8 km) ali pa skozi center zgornjega Črnega Kala ter naprej in navzgor po makadamski cesti do Kraškega roba (do tam približno 4 km).

Glinščica - Val Rosandra

Predstavlja zgodovinsko plezališče Tržačanov, globoko zarezana dolina s tolmuni pa privablja tudi številne izletnike. Dostop: mimo Ospa v smeri Italije skozi Žavlje (Aquilinia) do Boljunca (Bagnoli della Rosandra). Priporočamo, da vozilo parkirate pred gledališčem France Prešeren na začetku Boljunca. Na koncu asfaltne ceste, ki vodi v dolino, stoji tudi koča Premuda, ki velja za najnižje ležečo gorsko postojanko v Italiji. V dolini je več plezalnih sektorjev, omeniti pa je potrebno tudi ferrato Rose d'inverno, v kateri se lahko preizkusijo tudi običajni planinci z ustrezno varovalno opremo. Do Boljunca je 11 km.